Concept information
Término preferido
Cadira Womb
Definición
- La cadira Womb va ser la segona peça que Eero Saarinen va dissenyar per a Knoll. La relació laboral de Eero Saarinen i Hans Knoll tenia les seues arrels en l'Acadèmia d'Art Cranbook, en Bloomfleld Hills, Michigan. Knoll i la seua dona Florence Schust (sòcia i codissenyadora) li van encarregar a Saarinen un disseny de mobles innovador basat en una estètica industrial. Per suggeriment de Florence, Saarinen va continuar l'elaboració de la cadira de fusta amb la qual ell i Charles Eames havien guanyat el concurs del MOMA 1940. La cadira Womb va ser un assaig tridimensional que reflectia la idea personal de Saarinen sobre com havia d'asseure's el ciutadà de postguerra. Confort, innovació tecnològica i expressió individual eren els tres pilars del seu disseny. L'arquitecte va crear una cadira que permet al cos assumir una varietat de postures informals, buscant mostrar que els mobles moderns podien ser còmodes i acollidors sense perdre el seu toc contemporani. La referència a l'úter, tal com el mateix Saarinen va assenyalar, demostra la popularització del psicoanàlisi en la cultura de postguerra. La cadira està composta per una armadura en forma de petxina de fibra de vidre entapissada, i sostinguda per una base d'acer amb un acabat de crom polit, la Silla Womb va obtindre un reconeixement quasi immediat. Es va convertir en un objecte atemporal. El disseny, que conserva la separació entre el seient i les potes, deriva clarament del treball anterior de Saarinen. Des de la seua presentació, la Silla Womb no s'ha deixat de fabricar.
Concepto genérico
En otras lenguas
-
español
-
Silla útero
-
inglés
URI
https://data.arxiuvalencia.eu/vocabulary/c_956fd015
{{label}}
{{#each values }} {{! loop through ConceptPropertyValue objects }}
{{#if prefLabel }}
{{/if}}
{{/each}}
{{#if notation }}{{ notation }} {{/if}}{{ prefLabel }}
{{#ifDifferentLabelLang lang }} ({{ lang }}){{/ifDifferentLabelLang}}
{{#if vocabName }}
{{ vocabName }}
{{/if}}